Egyenlő esélyeket! - Kerekasztal a tudományos műhelyben

Az esélyegyenlőség az oktatásban - a fogyatékos személyek, valamint a hátrányos helyzetű fiatalok bevonása az élethosszig tartó tanulásba témakörben rendeztek szerdán kerekasztal-beszélgetést a Pannon Egyetemen, a Pannon Tudományos Műhely keretén belül.

Az esélyegyenlőség az oktatásban - a fogyatékos személyek, valamint a hátrányos helyzetű fiatalok bevonása az élethosszig tartó tanulásba témakörben rendeztek szerdán kerekasztal-beszélgetést a Pannon Egyetemen, a Pannon Tudományos Műhely keretén belül.

A Pannon Egyetem idén is megszervezi a Pannon Tudományos Műhely előadás-sorozatot. A szervezők a kerekasztal-beszélgetéseken szakemberek előadásait követően élénk párbeszédet, tapasztalatcserét ígérnek olyan témákban, melyek szorosan kapcsolódnak az oktatáshoz, de emellett befolyásolják a régió munkaerőpiacát, gazdaságát. Ilyen téma az esélyegyenlőség is.

Bernáth Ildikó fogyatékosságügyi miniszteri biztos kiemelte: a társadalmi szemléletformálás - az, hogy a többségi társadalom elfogadja és befogadja a fogyatékos embereket - fontosabb, mint a rámpa megépítése. A fogyatékosokat érintő legfontosabb jogszabályok ismertetését követően a miniszteri biztos elmondta, a társadalom hat százaléka, 600 ezer ember él fogyatékkal, 44 százalékuk mozgáskorlátozott, egyharmaduk az általános iskolát sem fejezi be, így nem tud szakmát vállalni, elhelyezkedni, a fogyatékos emberek közül a legtöbb diplomás a látássérültek között van. Az unió 27 tagországában minden hatodik ember, több mint 80 millió él fogyatékkal.

Szauer István, a veszprémi polgármesteri hivatal oktatási és sportirodájának vezetője rámutatott: az esélyegyenlőségben a pedagógusok szerepe a legfontosabb. Óvodától a középiskoláig lebontva vázolta a sajátos nevelési igényű gyermekek ellátását, a tehetséggondozó programok jelentőségét, de az önkormányzati nyári napközis tábor, valamint a német nemzetiségi oktatás is az esélyegyenlőséget biztosítja. Fogarasi István, a Pannon Egyetem adjunktusa Új tanári szerepek és kompetenciák a jelen és jövő tanulási környezetében címmel tartott előadást.

Forrás: Napló